Platba pouze v hotovosti, dobírkou nebo převodem ?? Proč NE platebním kartám ??

Z bezpečnostních důvodů a stále vysokých poplatků nepřijímáme platební karty

 

platebni-terminal-no

 

Možné platby:

- dobírkou

- převodem na účet

- v hotovosti jako evidovaná platba EET

 

Důvody:

- množící se počty zneužití platebních karet převážně při platbách v e-shopech a provozovnách

- vysoké poplatky 

 

Využití internetového bankovnictví je pohodlné a bezpečné. Jedinou nevýhodou je, že oproti platbě kartou celý proces trvá déle, takže pokud chcete zboží opravdu rychle, karta vítězí. Ale i to se brzy změní! Převedená částka je jasně viditelná a prokazatelná pro obě strany. 

V případě internetového bankovnictví je z hlediska bezpečnosti nejdůležitější zadávat platby pouze ze zabezpečeného počítače s kvalitním antivirem, nepoužívat jednoduchá hesla a také mít nastavené limity pro platby.

 Dalším důvodem jsou vysoké poplatky provozovateli systému platebních karet spojené s jednotlivými transakcemi. Naše obchodní marže je je kolikrát nižší, než by činil poplatek z přijímané částky, nemluvě o akčních nabídkách, výprodejích a slevách...

 

A rada banky:

Na internetu plaťte kartou jen u prověřených obchodníků

Pokud se vám při platbě kartou u internetových prodejců nebudete cokoliv zdát, zvolte buď jiný způsob platby, nebo raději od nákupu upusťte a zkuste si zboží objednat jinde. Rozhodně nic nezkazíte tím, když si ještě před objednáním daný e-shop prověříte. 

Pravidelně kontrolujte své výpisy z účtu

Abyste odhalili včas případnou neoprávněnou manipulaci s vaší kartou, kontrolujte pravidelně svůj stav konta i jednotlivé transakce. Například v internetovém bankovnictví ....

 

Slovo zákazníka:

Po předložení karty nemám žádnou šanci ovlivnit výši platby a počet plateb, které si obchodník strhne. Výši platby vidím na terminálu, který mi dal obchodník; tj. na cizím zařízení, jehož vnitřek neznám a nemám šanci jej ovlivnit. Do stejného zařízení zadávám i PIN, který tím může okamžitě uniknout. Navíc po této platbě mi obchodník může strhávat i další částky, aniž bych měl možnost tomu aktivně zabránit (jedině platbu pak zpětně reklamovat, ale v tu chvíli už peníze nemám).

Platební karta má na sobě spoustu pastí, které můžu jako uživatel jen špatně eliminovat. Např. číslo karty, datum platnosti s CVV2 kódem, které zcela dostačují pro internetovou platbu (díkybohu za 3D Secure) nebo NFC kód, s nímž lze platit offline i do mínusu (což po vás bude následně banka vymáhat). Odchycení těchto informací je velice snadné (kamery u pokladen…) a do prvního zneužití nezjistitelné. Jediná obrana je buď nastavit nulové limity (což třeba u NFC bývá problém), nebo platbu až zpětně reklamovat; to jsou ale jednak peníze už v tahu, a jednak musím včas kartu nechat zablokovat. Nutnost nechat zablokovat kartu navíc porušuje princip „dokud nic nedělám, nemůže se nic stát“; naopak musím pořád hlídat, jestli kartu mám, a i pokud ji mám, zda z ní i tak neodcházejí mnou nepovolené transakce.

Existuje situace, kdy obchodník z použité karty strhne peníze znovu a nepomůže vám ani reklamace. Stačí, když obchodník řekne, že jste se zavázali k opakované (rekurentní) transakci. Já to můžu rozporovat, a obchodník následně dokazovat, že jsem to kdesi odsouhlasil, nicméně obchodník většinou tahá za delší konec provazu a do těch podmínek to schovat… Takže nakonec zjistíte, že jste se zavázali k něčemu, co nechcete, aniž byste k tak nebezpečnému kroku museli dávat explicitní souhlas. To souvisí s tím, že jak jednou dáte obchodníkovi kartu do ruky, může si strhávat co chce a vy to musíte až zpětně reklamovat (a nelze tomu předem předejít).