Novinky , Strana 5

Acoustic Energy - AE300

Reproduktorové soustavy AE 309

 

V návaznosti na velmi populární a vydařenou řadu reproduktorových soustav AE100, uvádí známý britský výrobce, firma Acoustic Energy, první přírůstek do dospělejší série reproduktorů, model AE309. Přestože mají být reprosoustavy třístovkové řady poprvé představeny veřejnosti až za měsíc, 23. února, na výstavě Sound & Vision v Bristolu, do našeho studia dorazily již včera.

AE309 jsou štíhlé sloupové reprosoustavy, kompaktních rozměrů, vhodné do středně velkých, ale i větších místnosti. Vzhledově i tvarově jsou “třistadevítky“ velmi podobné svým ekvivalentům z řady 100, ale je samozřejmé, že za více peněz je i více muziky. Konstruktéři se jen drželi osvědčeného návrhu, který dále ve všech směrech zdokonalili.

Model AE309 je větší než jeho předchůdce ze stovkové řady, dokonalejší je povrchová úprava kabinetu, soustavy v provedení vlašský ořech jsou dýhovány pravou, přírodní dýhou, ale nejde jen o estetiku, zcela jiné je i osazení reprosoustav. A s tím souvisí i lepší zvuková kvalita.

Soustava využívá dva středobasové měniče poslední generace, o průměru 130mm. Díky zbrusu nové sendvičové membráně (hliníkové s keramickým povrchem), s ultra mělkým kónickým profilem a mimořádně vysokým zdvihem, nabízí tento reproduktor zlepšené rozptylové vlastnosti, vyšší dynamiku a celkově lepší zvukový projev.

Pro řadu 300 byl vyvinut také nový hliníkový výškový reproduktor, s kalotou o průměru 28 mm, který nabízí vysoký výkon a má nízký rezonančni kmitočet, s čímž také souvisí snížení jeho zkreslení. Hlavním přínosem nové konstrukce, opatřené mělkým zvukovodem (Wide Dispersion Technology), poprvé byl tento typ zvukovodu použit u výškového reproduktoru vynikajících soustav AE1 Active (ale s menším průměrem), jsou vynikající vyzařovací vlastnosti měniče. Zvukovod usměrňuje vyzařování „výškáče“ tak, aby co nejlépe odpovídalo charakteristice středobasového reproduktoru a vytvořilo širší základnu, pro ideální poslech v místnosti.

Inertní kabinet, z MDF desek o tloušťce 18 mm, využívá ke snížení zabarvení zvuku patentovanou technologii vyztužení, odvozenou od firemních referenčních soustav. Bassreflexový otvor ve tvaru štěrbiny v horní části zadní strany reprosoustav byl pečlivě vyvinut s cílem snížit vliv turbulence vzduchu na čistou a nezkreslenou reprodukci basů. Základna skříně je naplněna těžkým inertním materiálem, který zvyšuje její stabilitu, zajišťuje tlumení a také snižuje její vliv na zabarvení zvuku. Těžká základna, spolu s odhmotňovacími hroty, pomáhá vytvářet stabilní prostředí, bez rezonancí a interakci skříně s povrchem podlahy, pro bezchybnou práci reproduktorů.

Výsledkem použití nejnovějších technologií u měničů a konstrukce skříně jsou štíhlé, výkonné, podlahové reprosoustavy pro náročné posluchače, u kterých je vynikající kvalita zvuku, spojená s elegantní estetikou, dotažená k dokonalosti.

Z povrchových úprav lze vybírat v černém nebo bílém klavírním laku nebo matné přírodní dýze -vlašský ořech.

Cena reprosoustav, ve všech provedeních, je 34 990,- Kč.

Technické parametry

  • Rozsah: 38 Hz -30 kHz
  • Citlivost: 89dB
  • Špičkový akustický tlak: 115dB
  • Doporučený max. výkon zesilovače: 175 W
  • Dělící kmitočty výhybky: 296 Hz / 2.56 kHz
  • Impedance: 6 ohmů
  • Konstrukce: 2.5 pásmová
  • Rozměry (v x š x h): 900 x 175 x 280 mm
  • Hmotnost22 kg (každá)
PŘENOSKOVÉ PŘEDZESILOVAČE CAMBRIDGE AUDIO DUO A SOLO

Vinylová evoluce

Přenoskové předzesilovače Cambridge Audio Duo a Solo

 

Cambridge Audio doplňuje řadu svých přenoskových předzesilovačů o nové modely Duo a Solo. Na první pohled je zřejmé, že nové předzesilovače prošly výraznou modernizací. Výrobce opustil mnoho let opakované provedení v černé a přírodní barvě kovu, společné předchozím modelům a přišel s elegantní povrchovou úpravou v grafitově šedém odstínu.

Významnou inovaci prodělalo i obvodové řešení obou přístrojů. Oba dva modely používají nejmodernější spínaný napájecí zdroj a pečlivě navržené, nové uspořádání plošných spojů, osazených technologií povrchové montáže součástek, což přineslo výrazné snížení nežádoucího šumu, při zachování jedinečného teplého charakteru gramofonového zvuku.

Oba předzesilovače poskytují detailní zvuk, s minimálním zkreslením, který však může ovlivnit nízkofrekvenční rušení, způsobené jednak nedokonalou konstrukcí gramofonu či opotřebením záznamu na gramofonové desce. Pro odstranění těchto problémů obsahují předzesilovače subsonický filtr.

Levnější z předzesilovačů, model Solo je určen pro zesílení signálu z magnetodynamických přenosek s pohyblivým magnetem (MM), dražší model, Duo spolupracuje jak s MM, tak s MC přenoskami (s pohyblivou cívkou). Předzesilovač Duo je navíc vybaven sluchátkovým výstupem s regulací hlasitosti.

AV receivery: Marantz SR5012 a SR6012

Obrázek

Na trh přicházejí dva nové modely roku 2017 pro ozvučení domácího kina japonského výrobce Marantz, vlastněného od roku 2017 americkou firmou Sound United. Menší model SR5012 je 7.2 s výkonem 180W/4, vyšší model SR6012 je 9.2. a má výkon 185W/4. Japonský výrobce v obou modelech opět použil typické moduly zesilovačů HDAM. Zpracování signálu provádí 32 bit D/A převodníky od AKM v osmikanálových DAC blocích, přičemž SR6012 využívá navíc hybridní „PLL Clock Jtiter Reducer“ pro zlepšení kvality zpracování signálu. Oba modely mají dva výstupy HDMI (6012 s možností přiřazení na zónu 2) a osm HDMI vstupů, přičemž jeden je na předním panelu. Konektivita pro 4K Ultra HD, tedy 4K/ 60 Hz s plným rozlišením barev 4:4:4, HDR + BT.2020, je u obou modelů samozřejmostí. Model 6012 má navíc funkci plného „upscalingu“ obrazu na 4K. Zpracování signálu zcela nových formátů jako Dolby Vision, Hybrid Log Gamma umožní až softwarový upgrade od výrobce, který bude volně ke stažení po zadání výrobního čísla přístroje.

 

Pro ozvučení prostoru domácího kina podporují oba modely samozřejmě Dolby Atmos a DTS:X, kdy Marantz SR5012 má konfiguraci do 5.1.2 a Marantz SR6012 díky svým devíti zesilovačům umožňuje zapojení 5.1.4 nebo 7.1.2 (skutečné 3D). Možnost zpracování signálu až pro 11.2 umožňuje u SR6012 ozvučení v zapojení Dolby Atmos a DTS:X pro konfiguraci 7.1.4. To samozřejmě s nutností připojení dalšího koncového zesilovače. I menší model SR5012 obsahuje výstupy z předzesilovače pro zapojení 7.2. Algoritmy DSP v tradičním programu na vylepšení prostorového ozvučení „Audyssey“ jsou logickým doplňkem hardwarové výbavy. Oba modely obsahují pět analogových vstupů, optický, S/SPDIF (SR6012 má navíc vstup pro gramofon s přenoskou MM), integrovanou Wi-Fi s DLNA certifikovaným modelem UPnP Streaming, HEOS (od Denon) pro streamování signálu v Hi-Res Audio až po 24 bit/192 kHz a DSD až po DSD 5.6. Oba podporují ovládání přes Android nebo Apple AirPlay. Vzhled přístrojů je tradiční. Volba stříbrná barva nebo černá. Zásadní změny se, dle výrobce, odehrály uvnitř přístrojů. Jen model SR6012 má masivní, hliníkový přední panel a chlazení řešení pomocí klasických, hliníkových žeber pro chlazení bez rušivého zvuku větráků.

us.marantz.comwww.basys.cz

NEW - Cambridge Audio CXUHD

Obrázek

Značka Cambridge Audio konečně oznamuje existenci dlouho očekávaného model univerzálního 4K přehrávače. Vzhled přístroje odpovídá ostatním modelům řady CX, tzn. kvalitní, kovová schránka s hliníkovým, předním panelem v jehož prostředku je umístěna mechanika. Při vzniku přístroje bylo upuštěno zcela od integrace D/A převodníku a proto je tento model pouze transportní mechanikou. Důvodem k tomuto řešení má být zajištění nejvyšší možné kvality přehrávání bez ovlivnění interferencemi mezi video sekcí a sekcí audio převodníků. Proto má uživatel využít pouze externího převodu signálu D/A v jiném přístroji. Přehrávač má dva výstupní HDMI konektory (jeden 2.0, druhý pouze 1.4). Dále obsahuje jeden HDMI vstup, u kterého se předpokládá využití i pro alternativní zdroje signálu, jako Apple TV, Google Chromecast nebo Amazon Firestick. Samozřejmostí jsou formáty Dolby Vision, Dolby TrueHD, dts HD Master Audio, Dolby Atmos a DTS:X.

 

Přehrává skutečně všechny myslitelné formáty jak obrazu tak zvuku. Od 4K UHD přes MPEG-PS po M4V. CD, DVD-A i SACD. Zajímavostí je, že z výstupu HDMI umí posílat signál 7.1 24 Bit 192 kHz Linear PCM nebo Bitstream. Z disků nativně načtená data jsou předávána na výstupní konektory ve formě stereo nebo 5.1 v zachovaném nativním rozlišení jako DSD nebo Bitstream, což je důležité pro výběr externího převodníku. Pro komfortní ovládání z mobilních telefonů bude využit UPnP-Streaming-Client s možností stažení aplikací pro Google Android a Apple iOS. Přesný datum uvedení přístroje na trh zatím není znám, ale lze očekávat, že tato čínská firma bude chtít stihnout ten vánoční.

www.cambridgeaudio.com

HTPshop rozdává dárky

newbutton Pro všechny zákazníky s minimální hodnotou objednávky ve výši 3000.- Kč / 120 EUR včetně dph jsme připravili hodnotný dárek v podobě referenčního CD od holandské společnosti sTs Digital.

Přijde vám tak společně s vaší objednávkou jedno referenční CD s katalogovou cenou 590.-Kč zcela zdarma v podobě dárku od HTPshopu.cz.

 

STS Digital je jedním z předních evropských nahrávacích studií pro audiofily a hudební produkci. Společnost STS Digital sídlící v Holandsku, je výhradně preferována několika předními výrobci audio komponentů, jako jsou Marantz, Siltech, Audioquest, C.E.C ....k produkci CD s vynikající hudební kvalitou. Společnost STS Digital za dlouhá léta vyvinula vlastní unikátní a velmi složitý "MW proces", aby jejich nahrávky zněly stejně dobře, jako je tomu u studiových mistrů.

 

darky-2018

                                                                                                                                                                                                      S poděkováním www.htpshop.cz

Marantz uvádí nové síťové AV přijímače SR5012 SR6012 s Dolby Atmos/DTS:X a HEOS

Marantz, přední světový producent vyspělých domácích AV zařízení představuje dvojici nových AV přijímačů, SR6012 a SR5012 – které kombinují nejnovější vlastnosti a funkce s systémem HEOS multi-room.

Již nějakou dobu patří Marantz k výrobcům, kteří každoročně stanoví standard pro přístroje dané kategorie a díky hudebním vlastnostem a inovativní výbavě nejsou nové SR5012 a SR6012 žádnou výjimkou. Kombinují nejnovější technologie domácího kina vč.4K compatibility a 3D surround zvuku. Pozadu nezůstávájí ani možnosti streamování a síťového přehrávání, prostě všeho, co potřečbujete od centrály domácí zábavy.

SR5012 : 3D surround, 4K kompatibilita, 7.2 kanálová konstrukce s možností HEOS

Vysoké rozlišení domácího kina, a to jak zvuku tak i obrazu, je velmi diskutovanou a žádanou vlastností. Novinka SR5012 nejenže je plně kompatibilní s celou škálou variant 4K Ultra HD videa včetně HDR a DolbyVision (díky bud. Update FW i Hybrid Log Gamma) a současně zvládá dekodovat Dolby Atmos a DTS:X 3D surround sound.

8 HDMI vstupů nabízí možnost připojení prakticky jakéhokoli HD zdroje a to včetně HD zvuku.

Audyssey MultEQ XT celkově zjednodušuje nastavení a kalibraci, dalším krokem je možnost dále upravit nastavení dle osobních požadavků s pomocí volitelné aplikace Audyssey MultEQ Editor App. Pomoci může také Audyssey Dynamic EQ, především během přehrávání s nízkou výstupní hlasitostí.

SR5012 nabízí výkon 100W pro každý z celkem sedmi konstrukčně totožných kanálů, které jsou osazené kvalitními diskrétními součástkami včetně Marantz Hyper Dynamic Amplifier Modulů, neboli HDAM.

D/A konverzi řeší zcela nový osmikanálový DAC, využívající vyspělé referenční 32-bit AKM AK4458VN D/A převodníky na všech kanálech.

7.2-kanálová konstrukce s sebou nese možnost zapojení 7.1, nebo 5.1.2 s použitím horní vrstvy reproduktorů využívaných pro plné vykreslení 3D efektů Dolby Atmos nebo DTS:X soundtracků, a nebo v jednodušším 5.1 zapojenís možností využití dvojice přebytečných kanálů pro druhou místnost.

Vzhledem k tomu, že jde o výrobek Marantz, jde tu především o zvuk. SR5012 ale stejně dobře vládne i obrazu, streamuje z domácí sítě, po kabelu nebo bez. Samozřejmostí je nabídka internetových radii a hudebních streamovacích služeb Spotify, Tidal a Deezer. Hrát lze i z předního USB konektoru, a to jak Hi-res soubory tak i klasické MP3, ani telefon neboude díky BT a Airplay konektivitě zahálet.

Součástí výbavy je take integrace kompletně bezdrátového systému multi-room, díky čemuž můžete jednoduše kdykoli dokoupit kompatibilní reproduktor (vybavený HEOS, na výrobci nezáleží) a po instalaci aplikace HEOS, která je dostupná přímo z originální Marantz 2016 AVR Remote app (nabízející kompletní kontrolu na AV přijímačem). Přehrávat lze jak v celém bytě/domě stejný zdroj tak i konfigurovat jednotlivé zóny samostatně.

Jednoduchý on screen assistant znatelně zpříjemní celou instalaci a integraci do stávajícího sytému, barevně značené repro terminály zabrání nesprávnému zapojení reproduktorů. Intelgintní ECO režim optimalizuje spotřebu zařízení bez vlivu na reprodukční vlastnosti. V neposlední řadě stojí za zmínku take možnost další detailní kalibrace obrazu, vhodnou především pro profesionály.

SR6012: více výkonu, více kanálů, no prostě více zábavy.

SR6012 nabízí znatelný pokrok oproti SR5012, především díky celkem devíti koncovým zesilovačům nabízí vice možností zapojení a využití, zpracuje dokonce i signal o 11.2 kanálech (v kombinaci s doplněnými koncovými zesilovači) a garantuje kompatibilitu s Crestron Connected.

Všechny kanály jsou totožné a disponují výkonem 110W, jejich konstrukce stojí stejně jako u nižšího modelui na kvalitních diskrétních součástkách včetně patentované technologie HDAM.

Standardně může AV přijímač pracovat v režimu 5.1.4 nebo 7.2 s dvjicí subwooferů kvůli celkově hladšímu a dynamičtějšímu podání basových kmitočtů. Zpracování signálu 11.2 umožňuje provoz 7.1.4 s použitím dvojice koncových zesilovačů. V konvenčním zapojení můžete naopak přesměrovat dvojici vlastních koncových zesilovačů pro ozvučení druhé místnosti. Nadstavbový HDMI výstup nabízí možnost poslat audio i video do druhé zóny nebo druhého televizoru či projektoru.

Novinkou je také eARC (enhanced ARC) umožňující přenos prostorového zvuku založeného na kodování objektů, včetně Dolby Atmos a DTS:X, DolbyTrueHD nebo DTS-HD Master Audio a to z připojeného TV pomocí jediného HDMI kabelu.

Upgradeované nastavení a kalibrace staví na vylepšené Audyssey MultEQ XT32 a HEOS system nabídne možnost připojení ke kompatibilním reproduktorům.

SR6012 také nabízí jeden audio vstup navíc (5 oproti 4) a take vstup pro MM phono.

Z dalších vylepšení stojí za zmínku hliníkový čelní panel pro větší pevnost, hybridní PLL jitter redukce a rozměrný hliníkový chladič kvůli lepšímu odvodu odpadního tepla. Verze SR6012 je take vybavená zlacenými reproterminály.

SR5012 7.2 AV přijímač s HEOS :

  • 7.2 kanálový AV přijímač s celkem 170W/k (6 ohms, 1%, 1kanál v provozu)
    Dostatečný výkon pro větší místnosti
  • 4K/60 Hz full-rate pass-through, 4:4:4 rozlišení barev, HDR, BT.2020 a Dolby Vision, plus Hybrid Log Gamma (HLG) po budoucím upgrade
    Nejnovější HDMI spec. Pro co nejdelší životnost
  • 8 HDMI vstupů (vč. 1 vpředu) s plnou podporou HDCP 2.2; 2 HDMI výstupy
    Rozšířená konektivita, připraveno pro provoz TV a rojektoru současně
  • Analog na HDMI konverze a SD/HD na HD/4K Upscaling
    HD video kvality z exist. DVD nebo ananlogových zdrojů
  • Dolby Atmos (až do 5.1.2) a DTS:X™
    Obklopující 3D zvuk s efekty nad hlavami posl.
  • Vest.Wi-Fi s 2.4GHz/5GHz dual band podpou; vestavěné Bluetooth
    Vylepšená stabilita sítě
  • Vestavěná HEOS Wireless Multi-Room Audio Technologie
    Jednoduché řešení Multi-room s ovládáním přes app.
  • AirPlay, Bluetooth, Internetové Radio, Spotify Connect, Pandora, SiriusXM, Napster, Amazon Music, TIDAL, Deezer a další
    Přístup k nespočtu online zdrojů
  • DSD (2.8/5.6MHz), FLAC, ALAC a WAV podpora
    Streamování zvuku Hi-Res vč. přehrávání bez mezer (gapless playback)
  • Audyssey MultEQ XT, Dynamic Volume a Dynamic EQ
    Nabízí perfektní ekvalizaci pro každou místnost
  • Kompatibilita s Audyssey MultEQ Editor App
    Více přesnějších nastavení ukládání a nastavení
  • Barevně odlišené reproterminály, Setup Assistant, Marantz 2016 AVR Remote App
    Bezproblémová instalace, nastavení a ovládání
  • Inteligentní ECO režim s možností off/on/auto
    Úsporné řešení bez vlivu na kvalitu signálu
  • Vypsělé možnosti propojení a ovládání; 7.1ch External Inputs, 7.1ch Pre-out, IP ovládání a RS232C Port
    Příprava na automatizaci ve spol. s třetí stranou
  • isf kalibrace
    Umožňuje precizní nastavení vhodné pro profesionály



SR6012 9.2-kanálový AV přijímač vybavený HEOS – Hlavní vlastnosti – jako SR5012, kromě:

  • 9-kanálová konstrukce, s podporou 5.1.4 nebo 7.1.2 3D surround
  • 185W (6 ohmy, 1%, 1kanál v provozu) pro každá kanál
  • 11.2 kanálové zpracování signal a preouty
  • Hliníkový čelní panel s padacími dveřmi, masivní chladič
  • Zone 2 HDMI monitor output
  • Dvojitý HDMI výstup pro hlavní zonu
  • eARC (Enhanced Audio Return channel; po budoucím upgrade FW) pro příjem Dolby Atmos/DTS:X přímo z TV
  • 5 audio vstupů (SR5012 - 4), plus Phono vstup, zlacené RCA a reproterminály
  • HEOS distribuce zuku do všech HEOS kompatibilních zařízení
  • Hybridní PLL Clock Jitter redukce pro zajištění co nejpřesněnší reprodukce
  • 4K plnohodnotný up-scaling
  • Možnost přehrávání DSD (via HDMI)
  • Digital vstup (PCM) do Zone 2
  • Vyspělé možnosti instalace v rámci Crestron Connected compatibility
Luxman DA-06: USB převodník pro náročné
, Petr Štefek, recenze
Luxman na našich stránkách poměrně zdomácněl, což je především zásluha skvělého přístupu dovozce, který neváhá podrobit testu jakýkoli produkt z porfotlia Luxman. Dnes přišla řada na USB D/A převodník pod označením DA-06.
Kapitoly článku:



Luxman je jednou z nejstarších japonských společností v oblasti elektroniky a její vznik se velmi úzce váže na zavedení veřejného rozhlasu v Japonsku, kde Luxman v roce 1928 uvedl na trh svůj první výrobek v podobě setu rádia s reproduktory. V této době Japonsko rozhodně neplatilo za giganta na poli výroby spotřební elektroniky, která se kupovala především od firem původem z USA nebo Evropy. V současné době Luxman slaví 90 let od svého založení, a ač si prošel několika turbulentními obdobími, tak si zachoval vše podstatné, aby mohl na trh uvádět velmi zajímavé výrobky.

Luxman se od svých počátků vydal cestou výroby vlastních elektro součástek a také se etabloval jako dodavatel pro další známé výrobce. Poslední desetiletí je pro Luxman velmi úspěšné a téměř každý výrobek, který na trh vypustil, byl velmi povedený. Primárním trhem pro Luxman stále zůstává Japonsko. Na trhy v Evropě a USA přišel Luxman před zhruba 10 lety a stále se mu nepodařilo na těchto trzích překonat v prodejích svého úhlavního japonského konkurenta Accuphase, ač na domácím japonském trhu je situace zcela opačná.




Luxman D-06u - stejné možnosti jako DA-06 + mechanika CD/SACD


Primárním cílem firmy byly v té době elektronkové zesilovače nejvyšší kvality, což se ostatně podařilo, a připomenout si velmi letmo můžeme např. legendární kombo předzesilovače a koncového zesilovače C-1000/M-2000, pod kterými je podepsán známý britský konstruktér lampových zesilovačů, Tim de Paravicini. Ten již nyní pracuje i přes pokročilý věk pro svou vlastní značku lampových zesilovačů EAR, které pro zajímavost poslouchá třeba ex-brouk Paul McCartney.

Z firmy Luxman se postupem času a také díky různým krizovým situacím v průběhu existence firmy vydělilo několik zásadních konstruktérských legend, jako je již zmiňovaný Tim de Paravicini. Jmenovat můžeme např. konstruktéry jako Taku Hyodo (Leben), Atasushi Miura (Air Tight), Masami Ishiguro (Air Tight) nebo Jiro Kasuga (Accuphase). Všechny tyto značky si našly za léta existence mnoho příznivců a žádná z nich neupadla v zapomnění, což o něčem vypovídá.



Luxman D-08u - nejvyšší model přehrávače CD/SACD s USB D/A převodníkem


V jednom z těchto problémových období došlo ke spojení s dalším japonský elektro gigantem Alpine, který se orientoval téměř výhradně na levnější spotřební elektroniku. Společnost chtěla v rámci akvizice využít renomé Luxmanu k prodeji levných masových výrobků. Tento strategický krok se ovšem ukázal jako velmi kontraproduktivní a za pár let pohřbil prodeje Luxmanu v horních patrech audio techniky. Zároveň vyšlo najevo, že v levných přístrojích značka Luxman nemá potřebnou sílu na to, aby mohla konkurovat zaběhnutým mainstreamovým výrobkům značek Yamaha nebo Sony.

Příběh ovšem pokračoval dále, když společnost odkoupil japonský investor a Luxman se opět vrátil ke kořenům. To znamenalo opětovnou produkci high-endových výrobků. Před několika lety přivítal Luxman pod křídly čínský holding IAG (International Audio Group), který má ve svém portfoliu další známé britské značky jako Mission, Wharfedale či Audiolab. Aby značka Luxman neztratila prestiž, výroba s vývojem byla ponechána v japonském městě Yokohama, takže se zesilovače i další přístroje mohou nadále svým Made in Japan hrdě hlásit ke svému původu. Zlí jazykové prorokovali Luxmanu postupný zánik a vyklizení pozic, ale opak se zdá být pravdou.
Luxman DA-250: převodník, předzesilovač a sluchátkový zesilovač
Luxman uvedl D/A převodník DA-250, který v sobě kombinuje nejen převodník, ale také předzesilovač a sluchátkový zesilovač. Velkou univerzálnost dokládá také analogový linkový vstup a dálkový ovladač.

 
Luxman uvedl relativně dostupný D/A převodník pod označením DA-250. Novinka je nástupce modelu DA-200, který je na trhu skoro 5 let. Vývoj jde kupředu, a tak novinka na rozdíl od předchůdce podporuje DSD přes USB a přináší rovněž další vylepšení. Velkou devizou novinky je také vylepšený sluchátkový zesilovač s vyšším výkonem, který by měl obhospodařit i náročnější sluchátka s nižší citlivostí.





Koncept zařízení se nezměnil a stále se jedná o kompaktní převodník, který skrze analogovou regulaci analogových výstupů uřídí koncový zesilovač a obslouží také náročnější sluchátka. Řízení hlasitosti nově obstarává firemní řešení LECUA a regulovatelné jsou nově rovněž symetrické XLR výstupy. Odcházející model měl regulovatelný pouze linkový stereo (RCA) výstup. Luxman DA-250 tak můžete použít jako předzesilovač a převodník v jednom pro řízení libovolného koncového zesilovače se symetrickými i nesymetrickými vstupy. Je ovšem důležité zjistit, zda je maximální výstupní úroveň bude pro koncový zesilovač dostačující.





U regulace se výrobce nespolehl na digitální řízení výstupní úrovně, jak už bývá dnes zvykem, ale zůstal u osvědčeného analogového řešení. Velmi pravděpodobně kvůli použitému D/A čipu BB/TI PCM 1795. Ten nahradil PCM 1792A u modelu DA-200. Podobné postupy výrobce využil i přehrávače D-05u, se kterým DA-250 sdílí některá řešení. Použité čipy jsou sice z nižší řady, ale v případě D-05u se tento postup zřejmě vyplatil.

Nový model podporuje DSD skrze USB, což minulý model postrádal, ale podle mého názoru větším problémem pro starší DA-200 byl limit 96 kHz pro PCM u USB (a k tomu ještě vyloučení samplovací frekvence 88,2 kHz). Novinka tyto limity odstraňuje a přes USB si přehrajete PCM 192 kHz/24 bit a DSD128 (5,64 MHz). Pro koaxiální SPDIF a optický TOSLINK je limitem samozřejmě PCM o rozlišení 192 kHz/24 bit.





Luxman DA-250 disponuje mimo jiné také digitálním koaxiálním a optickým výstupem. Zajímavostí je také analogový linkový vstup, který dělá DA-250 velmi univerzálním zařízením. Novinkou je také dálkový ovladač, který umožňuje řídit hlasitost a vstupy zařízení. Česká cena prozatím není známa, ale je pravděpodobné, že se bude pohybovat zhruba na úrovni ceny staršího modelu DA-200 nebo lehce nad ní, což znamená zhruba 66 000 Kč s daní. O japonské ceně v přepočtu 35 tisíc korun (170 000 jenů) si můžeme nechat zdát. Dostupnost odhadujeme na druhý kvartál roku 2016.

Luxman DA-250 – specifikace:


Funkce: 2kanálový (Stereo) D/A převodník a sluchátkový zesilovač
Podporované vzorkovací frekvence:
  • KOAX/OPT vstup (PCM): 32 kHz - 44,1 kHz - 48 kHz - 88,2 kHz - 96 kHz - 176,4 kHz - 192 kHz
  • USB vstup (PCM): 32 kHz - 44,1 kHz - 48 kHz - 88,2 kHz - 96 kHz - 176,4 kHz - 192 kHz
  • USB vstup (DSD): 2,82 MHz a 5,64 MHz
Digitální vstupy:
  • USB (Type B 1×) - Microsoft Windows XP nebo mladší a MAC OS X nebo mladší
  • Optický SPDIF(1×)
  • Koaxiální TOSLINK (2×)
Digitální výstupy:
  • Koaxiální (1×)
  • Optický (1×)
Analogové výstupy:
  • Nesymetrické RCA (1 pár) – variabilní (max. 8,7 V) nebo fixní
  • Symetrické XLR (1 pár) – variabilní (max. 10 V) nebo fixní
  • Sluchátkový (1×)
Výstupní napětí/impedance:
  • RCA výstup: 2,5 V/300 Ω
  • XLR výstup: 2,5 V/600 Ω
Sluchátkový výstup:
  • 130 mW + 130 mW (600 Ω)
  • 400 mW + 400 mW (32 Ω)
  • 200 mW + 200 mW(16 Ω)
Frekvenční rozsah: 5 Hz až 50 kHz (+ 0 dB, -3,0 dB)
Celkové harmonické zkreslení (THD): méně než 0,001 %
Odstup signálu od šumu: lepší než 118 dB
Dynamika: lepší než 118 dB
Nápájení: 230 V ~ (50 Hz)
Příkon: 19 wattů
Rozměry (ŠxVxH): 364×81×279 mm
Hmotnost: 5,4 kg (pouze hlavní přístroj)
Příslušenství: Uživatelský manuál, bezpečnostní pokyny, síťový kabel

Zdroj: Audionews.blog.jp
Luxman D-05u: univerzální přehrávač s USB převodníkem
Měli jsme možnost vyzkoušet zbrusu nový univerzální přehrávač Luxman pod označením D-05u. Výrobce nezklamal a nový přehrávač se dočkal v mezigenerační obměně všeho, co mu doposud chybělo, nebo toho, co si zákazníci přáli.
Kapitoly článku:



Japonský Luxman je jednou z nejstarších (spolu se společnostmi Denon, JVC a Yamaha) společností v oblasti elektroniky a její vznik se velmi úzce váže na zavedení veřejného rozhlasu v Japonsku, kde společnost v roce 1928 uvedla na trh svůj první výrobek v podobě kombinace rádiového přijímače s reproduktory. V těchto dobách Japonsko rozhodně neplatilo za giganta na poli výroby spotřební elektroniky a ta se kupovala především od firem původem z USA nebo Evropy. Luxman tento rok slaví 90 let od svého založení a jako na běžícím pásu uvádí velmi zajímavé výrobky. 

Luxman se na svém počátku vydal cestou vlastní výroby elektro součástek a etabloval se jako dodavatel pro známé výrobce. Poslední desetiletí je pro Luxman velmi úspěšné a téměř každý výrobek, který na trh vypustil, byl velmi povedený. Luxman tak trochu připomíná Sony se svou řadou Espirit (ES) v dobách své největší slávy. Primárním trhem pro Luxman stále zůstává domácí Japonsko. Na trhy v Evropě a USA přišel Luxman znova před zhruba 10 lety a doposud se mu nepodařilo na těchto trzích překonat v prodejích svého úhlavního japonského konkurenta Accuphase. Na domácím japonském trhu je situace zcela opačná, avšak nutno podotknout, že je tomu tak zčásti také proto, že Luxman má ve svém portfoliu mimo drahých exkluzivních modelů také výrobky pro běžné „smrtelníky“.





Primárním cílem firmy bylo v 70. letech minulého století vyrábět špičkové elektronkové zesilovače, což se firmě také dařilo, a mohu jen připomenout legendární „kombo“ předzesilovače a koncového zesilovače C-1000/M-2000, pod kterým je mimo jiných podepsán také známý britský konstruktér lampových zesilovačů Tim de Paravicini. Ten v současné době pracuje pro svou vlastní značku E.A.R. reprezentující lampové zesilovače. Ty pro zajímavost poslouchá třeba ex-brouk Paul McCartney a mnoho dalších osobností britské hudební scény.

Z firmy Luxman se postupem času vydělilo několik zásadních konstruktérských legend, jako je již výše zmiňovaný Tim de Paravicini. Jmenovat můžeme např. konstruktéry jako Taku Hyodo (Leben), Atasushi Miura (Air Tight), Masami Ishiguro (Air Tight) nebo Jiro Kasuga (Accuphase). Všechny tyto značky si našly za léta své existence mnoho příznivců a žádná z nich neupadla v zapomnění, což o něčem vypovídá. Luxman má zřejmě talent na hledání schopných konstruktérů, protože ani současný tým se nedá v žádném případě označit za nezajímavý, což také dokládají úspěchy posledních zhruba 10 let.

Před několika lety přivítal Luxman pod křídly čínský holding IAG (International Audio Group), který má ve svém portfoliu další známé britské značky jako Mission, Wharfedale či Audiolab. Prvotní skepse a obavy o to, jak vlastně bude firma pokračovat dále, se ukázaly být liché. U Luxmanu byla kompletní výroba s vývojem ponechána v japonském městě Yokohama a po menších turbulencích je kompletní rovněž japonský management firmy. Přístroje nabízené na oficiálních stránkách Luxman se tak mohou nadále díky Made in Japan hrdě hlásit ke svému původu. Zlí jazykové prorokovali Luxmanu postupný zánik, ale díky rozsáhlým investicím do výroby a vývoje se zdá být opak pravdou.
Scansonic
Raidho Acoustics už dávno není ve světě reproduktorů nováčkem a dokazuje to stále se rozšiřujícím portfoliem svých modelů. Nová řada Scansonic tentokrát míří do nižších cenových hladin, než je u tohoto výrobce obvyklé.

 
Pokud obdivujete holandské reproduktorové mágy z Raidho Acoustics, ale jejich známé produkty jsou pro vás naceněny příliš vysoko, uvádí firma menší a podstatně levnější alternativu, jak se dostat k firemní představě o dokonalém zvuku. Nová řada Raidho Acoustics se jmenuje Scansonic a najdete v ní modely MB-1, MB-2.5 a MB-3.5.





MB-1 je malý regálový model, který může být zajímavou alternativou k dražším C1.1. Raidho MB-2.5 a MB-3.5 reprezentují sloupové reproduktory s více než dvěma pásmy. Opět lze tyto modely považovat za levnější alternativu k současné řadě C a modelům C2.1 a C3.1. Michael Borresen z Raidho Acoustics se dušuje, že tato řada nevznikla proto, aby se značka stala masově prodávanou, ale především proto, aby za nižší ceny mohlo na produkty s plnou DNA Raidho dosáhnout více posluchačů.





Výškový reproduktor opět reprezentuje firemní páskový měnič, který byl navržen speciálně pro tuto řadu. Na místě středobasových jednotek je pak měnič s membránou z uhlíkových vláken, která jsou oproti standardním materiálům podstatně lehčí. Ceny těchto nových modelů prozatím těžko odhadovat.





Zdroj: Monoandstereo.com