Novinky , Strana 6

Přehrávač Cambridge CXU

Opravdu univerzální a v High-end provedení

UNIVERZÁLNÍ PŘEHRÁVAČ CAMBRIDGE CXU

Londýnští audio-video nadšenci Cambridge Audio jsou jednou z mála společností, která pokračuje v zásadních investicích do vývoje Blu-ray formátu a v návaznosti na zkušenosti, ověřené úspěchem již tak vynikajícího přehrávače azur 752BD, vytvořili nový a ještě lepší univerzální přehrávač CXU.

Ten již samozřejmě designově zcela zapadá do nové řady produktů CX a s mírným zpožděním doplňuje tuto řadu, která na jaře letošního roku přišla nejprve s “čistými” audio komponenty, o audio-video zařízení nejvyšší kvality.

Ve své třídě univerzálních AV přehrávačů se jedná o naprosto mimořádný výrobek, protože za cca 30 tisíc korun nabízí firma Cambridge zákazníkům poctivý highendový produkt, navržený od počátku tak, aby nabízel nejvyšší možnou kvalitu obrazu a zvuku a navíc výjimečnou flexibilitu a konektivitu. Jeho kvality ocenila i odborná porota časopisu What Hi-Fi, při udělování ocenění, pro nejlepší přístroje z různých oblastí spotřební elektroniky, když mu udělila, v kategorii Blu-ray přehrávače, ocenění: Nejlepší Blu-ray přehrávač nad £300.

Díky použití nejnovější čipové sady Mediatek je přehrávání bleskově rychlé a opravdu univerzální, s kompatibilitou nejrůznějších diskových formátů, jako jsou: 3D Blu-ray, Blu-ray DVD, CD, SACD, DVD-A, AVCHD a HDCD. Všechny jsou reprodukovány v úžasné kvalitě, na čemž má svou zásluhu zpracování videa pomocí technologie DARBEE Visual Presence.

Reprodukce zvuku je také výjimečná, o což se stará pět samostatných D/A převodníků Wolfson WM8740, zajišťujících dekódování každého zvukového kanálu v nejvyšší možné kvalitě a Cambridge Audio vlastní, patentovaná technologie ATF (Adaptive Time Filtering) audio převzorkování veškerého audia na 24-bit/192 kHz výstup, poskytující maximální kvalitu zvuku ze všech používaných zdrojů.

Přehrávač CXU také nabízí prvotřídní konektivitu, což dělá z tohoto přehrávače disků digitální mediální centrum. Až jedenáct různých audio a video zdrojů lze prostřednictvím CXU přehrávat, díky použití: dvou HDMI vstupů, dvou HDMI ARC výstupů, třech USB vstupů a jak S/PDIF koaxiálních, tak TOSLINK optických digitálních audio vstupů.

K dispozici je také možnost připojení přístroje k pevné (Ethernetové) síti nebo bezdrátového připojení k síti, prostřednictvím dodaného adaptéru. Díky tomu lze přehrávač připojit k domácí síti a přehrávat audio, video nebo fotografie z UPnP a DLNA serverů nebo z NAS disků.
Dále pak CXU podporuje Mobile High-Definition Link (MHL), což se dá využít pro připojení mobilního zařízení, jako je například mobilní telefon nebo digitální videokamera a přehrávat audio a video obsah ve vysoké kvalitě, prostřednictvím univerzálního přehrávače CXU.

Bez ohledu na způsob připojení nebo výběr audio či video zdroje, všechny mohou být přehrávačem převzorkovány či zpracovány, s cílem zajistit co nejlepší zvukovou nebo AV kvalitu. Velkou péči věnovali vývojáři také snadné ovladatelnosti přehrávače.

CXU má také volitelnou interní regulaci hlasitosti, která při své aktivaci umožňuje udělat z analogových výstupů (7.1 a 2.0), výstupy variabilní a ovládat je pomocí dálkového ovladače, což umožňuje připojit přehrávač CXU přímo k výkonovému zesilovači nebo aktivním reprosoustavám a vytvořit tak jednoduchý a vysoce univerzální systém!

Vyhrazený 2-kanálový analogový stereo výstup garantuje vynikající kvalitu stereo reprodukce a režim Pure Audio umožňuje vypnout veškeré zpracování obrazu, aby se zabránilo jakémukoli rušení audio signálu.

  • Analogové audio výstupy:  7.1 multikanálové RCA (cinch) výstupy, 1 x 2 kanálový stereo RCA výstup
  • HDMI vstupy: 2 x 1.4a (jeden s MHL kompatibilitou na čelním panelu)
  • Digitální audio vstupy:  1 x S/PDIF, 1 x TOSLINK
  • D/A převodníky: 5 x Wolfson WM8740 24-bit/192kHz DAC
  • Dekodér:  Mediatek MTK8580
  • Audio up-sampler:  Analog Devices DSP, využívající Anagram Technologii Q5 převzorkování na         24 bit/192kHz (všech 10 kanálů)
  • Video procesor:  DARBEE Visual Presence
  • Externí úložný prostor:  3 x USB 2.0
  • Rozměry:  82 x 430 x 312mm
  • Hmotnost:  5.0kg
Scansonic A200

Dánský Scansonic, který patří do skupiny se značkami Dantax a Raidho, není jen výrobcem lifestylových a cenově atraktivních produktů, ale v portfoliu má i elektroniku, mimo jiné stylový a kompaktní integrovaný zesilovač A200, který dobře poslouží tam, kde je třeba efektního vzhledu, malých rozměrů a dobré ceny.

A200 se ukrývá v podlouhlém kvádru s povrchem ve vysokém lesku, který s rozměry 15 x 7 x 25,5 cm (š x v x h) vtěsnáte kamkoliv a to i díky váze 2,4 kg. Při pohledu zepředu tvoří dominantu bílá (nebo černá, to podle provedení pochopitelně) plocha s centrálně umístěným regulátorem hlasitosti, který po stlačení přepíná vstupy - naprosto srozumitelný minimalismus v praxi. Ten po otočení zapne zesilovač a tím se rozzáří jak logo výrobce, tak označení "minimate" a modré obroubení knobu.

2016 12 30 TST Scansonic A200 2

Tělo zesilovače je kovové, bytelné a důvěryhodné, všechny konektory se na něm vešly dozadu. Na jedné straně najdete kolébkový vypínač a pod ním jednoduchou malou napájecí zásuvku, vedle dva páry reproterminálů, jejichž jediným limitem je relativní blízkost a sada vstupů a výstupů. Ty zahrnují jak analogový vstup v podobě 3,5 mm jacku, tak dvojici vstupů digitálním, vtělených do optického a koaxiálního konektoru. Přes další cinch můžete připojit subwoofer, protože jde o monofonní signálový výstup. To vše doplňuje USB port, který je ale bohužel určený jen pro napájení externích zařízení typu telefonu či bluetooth modulu a poslední 3,5 mm jack poslouží k připojení sluchátek, což ovšem není zrovna dvakrát praktické a víc by zafungoval vepředu.

Uvnitř těla A200 tepe digitální zesilovač, dávající na terminály velmi slušný výkon 100 Wattů. V souladu s tím, že přístroj je určen pro lifestyle nasazení a snad i proto výrobce žádné další podrobnosti neuvádí.

2016 12 30 TST Scansonic A200 3

Malý zesilovač jsme testovali v kombinaci se zdroji signálu OPPO BDP-105D, Cambridge CXC nebo gramofonem Pro-Ject Elemental s Pro-Ject Phono Box. Poměřovalo se s Naim Nait XS + Naim FlatCap XS či Cambridge CXA80 a Norma Revo IPA-70B. Hrálo se na Harbeth Monitor 30, Xavian Perla a Xavian Premio, ale chvíli i přes Scansonic S9 a to výhradně přes kabely TelluriumQ Silver a Black.

Kouzlo digitálního zesilovače je zejména v tom, že jeho zvuk působí rychle a úderně. Tak i basa ve "Spiritual" Pata Methenyho a Charlieho Hadena ("Beyond the Missouri Sky" | 1997 | Verve | 537 130-2) se zdála svižná a pružná, navíc i celkem pevná, což je v dané cenové kategorii a tím více s ohledem na rozměry přístroje, věc neobvyklá. Je fakt, že cítíte, že zesilovač rozhodně neříká poslední slovo v oblasti hloubky či autority spodních tónů, není to hřmotný a mohutný tón, když Haden drnkne o strunu, spíše decentní a lehčí, byť pevné zabrouknutí. Kontury navíc působí přesnější, než je tomu u většiny (často spíše měkčeji laděných) zesilovačů této cenové třídy. Nesmíte to však přehnat s hlasitostí, tam už pak je cítit, že zesilovači se nedostává páry.

2016 12 30 TST Scansonic A200 5

I velmi náročný vokál Adriany Kučerové z "Eat the sun, part I" (Oskar Rózsa | "Under My Spell" | 2009 | Pavián Records | PM0042-2) zazněl v celkem rychlém podání, transparentněji, než je za dané peníze zvykem, byť bylo kdesi v pozadí možno vycítit trochu techničtější, méně osobní tón. Celkovou čistotou a rozlišením ale odpovídá nárokům dané třídy a pokud neočekáváte orgie barev a objemu (pak hledejte nějaké levné elektronky), budete spokojeni. Skupina vokalistů také zůstává spíše nerozdělenou skupinou, byť s pocitem více znějících hlasů a ne nečitelného chumlu.

Velmi energicky se pak Scansonic A200 položil do nejvyšších kmitočtů, zvonivé kovové perkuse v "Ralph´s New Blues" od The Modern Jazz Quartet ("Concorde" | 2008 | Prestige | 0888072306530) zvládl v klidu, s - pravda - trošku menším objemem, ale férovou kontrolou a konkrétností. Lehce expresivnější nota, na kterou zesilovač u nejvyšších kmitočtů hraje, se snad až s výjimkou opravdu vysokých hlasitostí nezvrhává do tvrdosti. Činel byl rozumně prokreslený, vibrafon by si pak možná zasloužil trošku objemu a kulatosti navrch.

2016 12 30 TST Scansonic A200 8

Možná je poměrně smělé chtít po tak dostupném stroji reprodukci Mussorgského "Velké brány kyjevské" ("Crystal Cable Arabesque" | 2009 | Crystal Cable | CC200901), ale i tady si malý A200 vede na poměry své třídy slušně. Co chybí reálné dynamice dohání A200 dravostí a energičností projevu, byť by tu možná mohlo být trochu více objemu a třeba u velkého bubnu by mohlo být cítit o kousek větší objem vzduchu a jaksi větší hmotu samotného nástroje. Zvuk, zdá se, dává přednost spíše přesnosti a maximální možné kontrole před rozmáchlostí, která ale velkým orchestrálním skladbám sluší.

Na první poslech máte také pocit, že A200 je nebývale detailní, jde ale opět spíše o onu kontrolu a rychlost; jinak třeba rozlišením v "Puer natus est nobis" v podání Benediktýnů z kláštera Santo Domingo de Silos ("Chant" | 1994 | MFSL | UDCD 725) nevybočuje Scansonic A200 ze své třídy, byť tam určitě patří k těm velmi dobrým. Třeba echo velkého chrámového prostoru je tu slyšet jen velmi málo a hlasy jsou jednou semknutou skupinou, ale už trochu začíná být možné nahlédnout do ní a vnímat tu jeden, tu jiný vokál.

2016 12 30 TST Scansonic A200 9

Rozložení nástrojů v "Toujours" od Sabiny ("Naim Collected_01" | 2015 | Naim Audio | naimcd215) bylo dobré, nicméně lokalizace v pravolevém směru byla trochu vágnější, předozadní prostor byl tu pak v podstatě nebyl, ale to není v rámci kategorie nic úplně netypického. Scéna nicméně nepůsobí "zašmodrchaným" dojmem.

Scansonic A200 má rychlost a říz, takže třeba i rocková "The bravery of being out of range" Rogera Waterse ("Amused to death" | 1992 | Columbia | 468761 2) byla slušně zorganizovaná, pevná a energická, šlapala a drala se kupředu, byť k úplné dokonalosti by jí slušel větší objem.

2016 12 30 TST Scansonic A200 7

Kompaktní zesilovač Scansonic A200 je lifestylovým řešením pro ty, kteří chtějí stroj za rozumné peníze, záleží jim na rozumné výbavě, díky které ozvučí třeba počítač, televizi i nějaký ten přehrávač a rádi se nechají strhnout řízným, rychlým a energickým projevem. Dá se pak celkem očekávat, že právě u nich nebude vadit ani to, že zesilovač se u náročných dynamických kusů typu velkého orchestru trochu zadýchává, nebo že hudební scéna není precizně holografická ve všech třech osách. Jakožto dostupné, designově velmi pěkné, uživatelsky jednoduché a poslechově nekonfliktní a snadno konzumovatelné řešení Scansonic A200 funguje. Není to audiofilský přístup k reprodukci, ale své příznivce si jako kompaktní ozvučení na stůl, k televizi nebo do designového interiéru určitě najde.

Kč 9 990,-

Akai BT-500 v černém klavírním laku od 1/2017 !!

Pravděpodobně úplně poslední ohlášenou novinkou značky AKAI PRO letošního roku bude černá verze gramofonu BT-500 BLACK:

 

Klíčové vlastnosti:

 Hifi gramofon v luxusním černém provedení
 Bluetooth bezdrátový přenos do kompatibilních zařízení (např. BT reproduktory)
 Integrovaný phono pre-amp pro použití s aktivními reproduktory
 USB konektor pro digitalizaci a převod vinylových nahrávek
 2 rychlosti: 33 RPM / 45 RPM (včetně adaptéru)
 Kompletní vyměnitelná přenoska součástí
 MOC 10790,-
 Dostupnost 1/2017

 

AKAI představil hifi gramofon BT-500

Značka AKAI Professional doplnila své široké portfolio o nový gramofon BT-500 určený pro milovníky hifi a designu. Solidní a stabilní základna gramofonu s povrchovou úpravou z ořechového dřeva, je osazena leštěnými hliníkovými knoby a nabízí přesný řemenový pohon. Má zabudovaný phono předzesilovač pro kalsické analogové přehrávání desek, ovšem je vybavena také USB konektorem pro přímý záznam audia z desky do počítače. Gramofon BT-500 je vybaven rovněž bluetooth připojením pro jednoduché bezdrátové připojení jakýchkoli bluetooth reproduktorů.

TIP redakce - Scansonic S5 Active.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 1

Dánská značka Scansonic je známá svou produkcí dobře zaplatitelných produktů s kompaktními rozměry, portfolio sahá od malého příslušenství po klasické reprosoustavy. Jméno pak patří pod Dantax A/S, firmu založenou již v roce 1971 za účelem výroby hi-fi reprosoustav. Zhruba ve stejné době pak značku Scansonic založila jiná dánská tradiční firma - ScanSpeak; ten záhy (konkrétně v roce 1977) přešel pod křídla Dantax A/S. A když se ScanSpeak zase oddělil a přesel pod společnost VIFA, Scansonic už Dantaxu zůstal a dnes je tam po boku jmen jako Raidho nebo Ansuz Acoustics, které najdete i v ČR.

K nám se dostalo několik modelů Scansonic, mezi to nejzajímavější patří droboučké a nenápadné S5, konkrétně v modifikaci s vestavěnými zesilovači a Bluetooth konektivitou. A když říkáme droboučké, myslíme opravdu droboučké - S5 Active zaberou jen 15,1 x 22,3 x 21 cm (š x v x h) a váží něco přes 4 kg.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 2

Téměř celou jejich přední plochu (pokud tedy není překryta mřížkou - ta mimochodem při pohledu zepředu snadno schová i konkrétní barvu včetně syté červené a bedničky tak nejsou zdaleka tak výrazné jak se může zdát, naopak jsou decentním doplňkem, což je u tohoto typu rozhodně plus) zabírají dva měniče - klasická kopulka tweeteru a středobas s výrazným závěsem.

Na straně zadní potom najdete bassreflex a buď pouze vaničku s párem terminálů (protože levý kanál je řešen jako klasicky pasivní), nebo solidní porci konektorů (to na pravém - master - kanálu). Jednak je tu krom Bluetooth široká paleta vstupních konektorů, ať už mluvíme o klasickém páru RCA konektorů nebo 3,5 mm stereo jacku z analogové sféry, nebo o optickém a koaxiálním digitálním vstupu. Připojíte tak jednoduše úplně všechno - škoda jen, že tu není asynchronní USB port pro přímé propojení s počítačem, postavit tyhle bedničky na stůl se totiž přímo nabízí. Dokonce by tomu nahrával i subwooferový výstup s možností basový zdroj uložit někam do rohu místnosti.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 3

Komfort používání zajišťuje i mechanická regulace hlasitosti, respektive potenciometr - primární ovládání hlasitosti má sice na starosti digitální cesta a dálkové ovládání, ale můžete se díky správnému natočení ujistit, že S5 Active nebudou nikdy hrát příliš nahlas.

Na zadní straně dále najdete i pár výstupních reproterminálů, "pohánějících" levý kanál a u paty pak část věnovanou napájení - malý napájecí konektor, kolébkový vypínač a USB port, který poslouží k napájení externího zařízení typu dokovacího stojanu nebo něčeho podobného. Pro běžného člověka tak Scansonic nabízí až neuvěřitelnou flexibilitu za dané peníze.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 4

Vrátíme-li se k celkovému dojmu, Scansonic S5 Active jsou velmi pěkné - korpus z MDF desek je slušně pevný a povrch je ošetřený bílou, černou nebo červenou barvou, zakrytou 8 vrstvami laku a vše vypadá jednoduše pěkně a moderně.

S5 Active jsou dvoupásmové a aktivní - měkké kopulky vysokotónových měničů mají průměr 2,5 cm a kónusy wooferů v odlévaných hliníkových koších dosahují průměru 13 cm. Reprosoustavy mají vestavěný zesilovací modul o výkonu 50 Wattů na kanál a přes aktivní koncepci výrobce uvádí i další parametry - impedance 8 Ohm přiznává propad na poloviční hodnotu, výhybka dělí práci mezi měniče na úrovni 4 500 Hz. Udávaný frekvenční rozsah 50 - 20 000 Hz neprovází žádný údaj o toleranci, ale i tak jde o poměrně slibné údaje.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 5

Malé Scansonic S5 Active jsme poslouchali zejména s OPPO BDP-105D, Cambridge CXC nebo ASUS Xonar Essence One MUSES MKII či Marantz CD6006. Porovnávalo se s tradičními redakčními sestavami - Naim Nait XS + Naim FlatCap XS, s Cambridge CA80 nebo Norma Revo IPA-70B, u nichž hrály Harbeth Monitor 30, Xavian Perla nebo Xavian Premio. Propojeno bylo kabeláží od KrautWire, Monster Cable nebo Eagle Cable.

Možná je to nošení dříví do lesa, ale fyzikální pravidla reprosoustavám s tímto litrovým objemem (a zejména v této cenové třídě) nedovolují vyzářit dostatečně hluboké tóny, aby kupříkladu kontrabas ve "Spiritual" Hadena a Methenyho ("Beyond the Missouri Sky" | 1997 | Verve | 537 130-2) působil dojmem adekvátně velkého a hutného nástroje. Nepřekvapí, že S5 Active tedy také nenabízí dostatečnou váhu a objem, na druhou stranu v rozumné blízkosti pocit nějaké té hloubky dodat zvládnou a i když subwoofer lze jen a pouze doporučit, na danou třídu je bas poměrně pevný a nezklame. Docela dobře se S5 Active popasovaly také s oddělením jednotlivých tónů.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 6

Vokál v "Eat the Sun, part I" z "Under My Spell" Oskara Rózsy (2009 | Pavián Records | PM0042-2) byl až nečekaně organizovaný a vlastně tu bylo takové to kouzlo maličkých dvoupásmovek, které hlas umí jaksi přirozeně postavit dopředu a zaostřit - ano, i více než dostupné S5 Active mají pěkné středy, plně srovnatelné i s pasivními řešeními této cenové kategorie. Objemově je hlasu akorát a pokud nehrajete hodně nahlas, zůstává i celkem klidný a hladký, vlastně nekonfliktní a celkově má atributy, které byste asi za podobné peníze ani neočekávali - jednoduše dobré.

Nejvyšší tóny vibrafonu a činelů v "Ralph´s New Blues" od The Modern Jazz Quartet (2008 | Prestige | 0888072306530) byly poněkud výraznější, opravdu nebojácně znělé a energické, ale naštěstí ještě ne otravné - S5 Active jsou vyladěny přeci jen spíš na celkovou příjemnost. Linka činelů sice nebyla vykreslená s celou svou bohatostí, nicméně kov vůbec nebyl špatný a i když vibrafon by snad mohl být o něco objemnější, opět to vůbec není špatné.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 8

Hodnotit takhle dostupné a rozměrově skromné řešení z pohledu dynamiky na Mussorgského "Velké bráně kyjevské" ("Crystal Cable Arabesque" | 2009 | Crystal Cable | CC200901) je minimálně odvážné, ale nutno říct, že díky aktivnímu řešení ustály reprosoustavy nápor orchestru ve středním a nejvyšším pásmu celkem se ctí, dokonce tu byl cítit i určitý drajv - pochopitelně s narůstající vzdáleností energie klesá a v basech ji limituje objem reprosoustav, ale zase a znovu nutno říct, že za dané peníze a v kontextu svého konceptu S5 Active fungují a umí udržet hudbu pod stejnou či spíše i lepší kontrolou, než podobně velcí pasivní konkurenti.

U rozlišení platí v podstatě totéž, zpěv Benediktýnů z kláštera Santo Domingo de Silos v "Puer natus est nobis" ("Chant" | 1994 | MFSL | UDCD 725) byl slušně řízený a i když reprosoustavy nejsou analytické a nejdou ke kdovíjakým nuancím, vůbec to není zlé. Reprodukce je slušně čistá, slušně přehledná a zejména zblízka dobře čitelná a jakkoliv vám nezpůsobí husí kůži, rozhodně není plochá či nedostatečná - vlastně přesně opačně, jen stěží dostanete za podobné peníze něco lepšího. Sbor je stále spíše jednou entitou, ale tu a tam se skrze zpěv prodere odraz od stěn chrámového prostoru a podobně.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 7

Podání prostoru pak má své kouzlo, kouzlo až monitorové. Pokud sedíte řekněme do 1,5 m od bedniček, pravolevý prostor v "Toujours" od Sabiny ("Collected_01" | 2015 | Naim Audio | naimcd215) se poskládá bezproblémově, přehledně a jasně, hloubku sice očekávat nemůžete, ovšem nástroje jsou dobře zakotvené na svých místech a dobře lokalizované - aktivní koncepce tu s přesností určitě velmi pomáhá. S5 Active jsou trochu citlivé na to, jak je natočíte a pro ideální podání prostoru si budete muset trochu pohrát s ideálním poslechovým trojúhelníkem. Pokud budete poslouchat z větší dálky, vše se přeci jen trošku rozvolní.

Když ale přijde na muziku typu "The bravery of being out of range" Rogera Waterse ("Amused to Death" | 1992 | Columbia | 468761 2), tempo, pevnost a rytmus jsou lepší, než je v dané třídě zvykem. Pokud byste podobný důraz a energii očekávali od sestavy zesilovače a pasivních reprosoustav, pravděpodobně to za dané peníze prostě nepůjde. Scansonic S5 Active se celkově příjemně poslouchají napříč žánry a napříč hlasitostmi krom těch vysokých.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active 10

Maličké Scansonic S5 Active fungují až překvapivě dobře po všech stránkách - jejich rozměry, solidní provedení a pěkná estetika je předurčují ke snadné integraci do interiéru, jejich soubor vstupů a funkcí zase dovoluje uspokojit nároky běžné domácnosti. A jejich zvuk z nich dělá v poměru k ceně parádní řešení na blízký poslech nebo do malých prostor, zejména když je doplníte subwooferem, doplňujícím nejspodnější pásmo, které prostě fyzikálně nejsou schopné dodat. Jejich tolerantní, mírně "hezké" ladění z nich dělá slušné reprodukční nástroje napříč žánry a celkově jsou v poměru cena / výkon prostě skvělé - v pasivním systému podobné cenové třídy jen stěží dosáhnete takové čistoty, kontroly a čitelnosti. S5 Active jsou důkazem, že i u "méně audiofilských" výrobců lze najít zajímavé produkty.

MĚŘENÍ - FREKVENČNÍ ODEZVA + IMPEDANCE

Měření frekvenční charakteristiky probíhalo ze vzdálenosti 1 m ve výšce mezi tweeterem a středotónovým měničem, v uzavřeném semireverberantním prostoru o výměře podlahové plochy 50 metrů čtverečních. Prostor je standardně zatlumen, ovšem bez rozsáhlých akustických úprav, a proto jsou naměřené hodnoty interpretovatelné jako 100% věrohodné v pásmu 200 Hz a výše, v pásmu 10 – 200 Hz ovlivněné akustickými parametry prostoru – konkrétně mírným zdvihem na basech. Měřeno bylo pomocí software ATB PC Pro vždy v pěti cyklech v různou denní dobu (kvůli rušení z exteriéru), vybrána byla střední křivka. Všechna měření probíhala na Pioneer BDP-LX71 s vždy stejně nastavenou úrovní hlasitosti. Měřeno pomocí PCM stopy o vzorkovací frekvenci 48 kHz s 1/3 oktávovým vyhlazováním.

2016 11 03 TST Scansonic S5 Active m1

Naměřené hodnoty ukazují, že středobas sice začíná hrát na slibovaných 50 Hz, ale k plné práci se dostane až někde mezi 70 a 80 Hz. Tvar křivky pak celkem odpovídá jak poslechovému dojmu tak tomu, že jde o produkt zaměřený zjevně na to, aby hrál příjemně (= efektně) a zněle a ne aby byl studiovým nástrojem. Mít o kus více energie pásmo mezi 300 a 1 000 Hz, nebylo by už vůbec nač si za dané peníze stěžovat...

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [< 20m2] [ ✓] | STŘEDNÍ [> 20m2 / < 40m2] [ × ] | VELKÁ (> 40m2) [ × ]

Kč 10 990,-

FOTOGALERIE

 

 

 

--- --- --- --- ---

KLADY

+ pohodlná možnost regulace přímo na reprosoustavách i dálkovým ovládáním

+ dostatek vstupů

+ za dané peníze jen těžko pořídíte zesilovač + bedničky se srovnatelnou čistotou

+ pěkný interiérový doplněk

ZÁPORY

- basu se jim dostatečně dostává jen v blízkém poli

MONITOR AUDIO BRONZE 5 - kvalitní podlahové reprosoustavy do 20.000.- Kč

Britští Monitor Audio jsou se svými produkty trošku jiní - za rozumné peníze nabízí velmi estetické, kompaktní reprosoustavy s velkým zvukem. Jejich nová řada Bronze navazuje na stejnojmennou předchozí sérii, ale při zachování jejích skladných proporcí nabízí současnější design a aktualizované firemní technologie.

Měli jsme možnost potkat se se sloupkem Bronze 5, menším ze dvou podlahových modelů v sérii. Bronze 5 vám doma příliš místa nezaberou - s výškou 89,8, šířkou 21,5 a hloubkou 28,2 cm a váhou nějakých 11 kg jsou to mezi sloupky takoví kolibříci. Jakkoliv je estetika individuální stejně jako vnímání zvuku, nelze Bronze 5 upřít eleganci, vkusnost a vzhled působící nad úroveň pořizovací ceny.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 2

Ozvučnice je v podstatě nejklasičtější možná; nese se ve znamení pravých úhlů, křivky zjemňují zaoblené rohy. Stavebními prvky jsou 1,8 cm tlusté MDF desky, uvnitř ještě v několika úrovních dodatečně vyztužené příčními rozpěrami. Vinylový povrch je tak pěkně zpracovaný, že si ho snadno spletete s pravou přírodní dýhou. Netradičním prvkem je plátek gumy, nacházející se na přední hraně horní desky ozvučnice a nesoucí logo výrobce.

Čelní strana je osazena trojicí měničů ve dvou a půl pásmovém zapojení, pod spodním basákem je ještě bassreflexový otvor s prořezávaným plastovým nátrubkem bassreflexu, uklidňujícím proudění vzduchu. Měniče mají výrazné orámování, obkroužené ještě jemňoučkou kovovou linkou. Zlatavá kopulka tweeteru je zakrytá průzvučnou kovovou mřížkou.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 3

Na zadní straně je lehce vpadlá desky s černým hrubým povrchem, z níž v horní části vystupuje druhý bassreflex, opět se stejně provedeným nátrubkem pro uklidnění vzduchového proudění. O kousíček níž je vidět velká matice, která pomáhá zpevnit středobasové měniče (vnitřkem ozvučnice prochází dlouhý "trn" končící právě v této matici). U paty zadní stěny je pak v kruhovém rámečku čtveřice reproduktorových terminálů.

Všechny měniče využívají membrány z materiálu C-CAM - jde o slitinu hliníku a hořčíku, pokrytou tenkou vrstvičkou keramiky (je tlustá 50 mikronů, tedy zhruba jednu miliontinu metru - asi jako jeden tenký lidský vlas). U tweeteru je specifická zlatá barva způsobena skutečným použitím zlata - byť samozřejmě ve velice tenoučké vrstvičce.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 4

Když jsme u tweeteru, jde o klasickou kopulku s tradičním průměrem 2,5 cm. O něco níže položený středobasový i basový měnič pod ním jsou identické, průměr jejich membrán činí 14 cm.

Výrobce rozdělil pásma ve výhybce s polypropylenovými kondenzátory na úrovních 600 a 2 800 Hz, přičemž celkový pracovní frekvenční rozsah (bez udané tolerance) činí 37 - 30 000 Hz. Nominální impedance je 8 Ohm a charakteristická citlivost poměrně vysokých 90 dB / W / m.

Monitor Audio Bronze 5 jsme poslouchali v místnosti přímo u dovozce a to na sestavě Luxman D-03 jako zdroj, Luxman L-590AX jako zesilovač a to vše propojené kabely Telos.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 5

U nižších modelů firmy může být posluchač při prvních setkáních překvapen tím, kolik basu vlastně z dosti malých ozvučnice umí vyzářit. Totéž platí i pro stále ne úplně dramaticky velký sloupek Bronze 5 - v Hadenově "Yo sin Ti" z desky "Nocturne" (2001 | Gitaners | 013 611-2) už byla naprosto jasná přítomnost velkého kontrabasu, reprosoustavy jdou relativně hluboko, nicméně s objemem, natož s impulsem to příliš nepřehání. Bas je ale zato na danou třídu dobře kontrolovaný, uvolněný, klidný a nástroj už i brouká, tedy hraje poměrně konkrétně. Také je to sytý, barevný zvuk, trošičku vřelejší, nicméně rozhodně velmi příjemný, až objímající a něžný.

Vokály Arta Garfunkela a Diany Krall v "Morning Has Broken" od The Chieftains ("The World Wide Over" | 2002 | RCAVICTOR | 09026639172) nebyly úplně zaostřené a vytažené do popředí, spíše byly zajímavě integrované do hudebního celku, jako jeho nedílná, ale přesto zřetelně čitelná součást. Hlasy zněly tak lehce, sladce a laskavě, dokonce jejich velikost byla působivá, tady se Bronze 5 nijak neupejpají nabízí vokál v realistickém objemu, což z malé ozvučnice působí vždy trochu nečekaně. Přednes je to hebký a vzdušný, asi ale určený spíše milovníkům hudby, než pátračům po nejskrytějších detailech.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 6

Činely v Burtonově "Tears of Rain" ("Like Minds" | 2003 | Concord | SACD-1029-6) byly v souladu s celkovým jemnějším, klidnějším a neuspěchaným projevem zakomponované do hudebního celku, ale jinak pěkné, nijak lacině nacinkané, přesto relativně znělé a konkrétní. Vibrafon se prosazoval o něco víc, dokonce jeho tóny provázel i náznak cinkotu. Nikde ale ani náznak nepříjemnosti nebo agresivní ostrosti, ať jsme otočili knoflík hlasitosti jakýmkoliv směrem.

Saint-Saënsovu skladbu "Danse Macabre" ("Crystal Cable Arabesque" | 2009 | Crystal Cable | CC200901) byla podaná tak klidně a tak jemně, že se nám vlastně ani nechtělo dávat zesilovač nějak nahlas, velice příjemně se hudba poslouchalo už při nižších úrovních, kde reprosoutavy prokázaly schopnost protlačit do světa slušnou část dynamiky z nahrávky - opět, na poměrně dostupné a hlavně ne úplně velké sloupky bylo zvuku opravdu hodně a dokonce si držel i slušnou čitelnost. Hudba je velká, poměrně hutná a i když má o něco méně důrazu, plyne klidně, trochu po svém, ale bez pocitu přehlcení či nezvládnutí nějaké dynamické špičky. V kontextu své kategorie zvládají Bronze 5 i dynamické výzvy rozhodně s nadhledem.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 7

Hladký, vřelejší přednes Bronze 5 nelze označit za vysloveně transparentní, přesto umí nahrávky obstojně rozebrat - třeba ve Watersově "Perfect Sense Pt. I + II" ("Amused to Death" | 1992 | Columbia | 4687612) byla hudba vykreslená s neoslňujícím, ale solidním množstvím detailů, tak poklidně a s pohodou, že bylo třeba se vlastně trochu soustředit, aby se dalo zaměřit na jednotlivé detaily. Hudba už s sebou přináší i pocit hloubky, že to není jen plochá povrchní reprodukce, převládajícím dojmem je ale rozhodně jemnost a pohodovost, muzikálnost, díky které vlastně ani nemáte pocit, že by vám mělo něco chybět. Dokonce i v dramatičtějších okamžicích se nezdá, že by Bronze 5 upadaly do jakéhokoliv chaosu a i tam "vylovíte" jednotlivé detaily, byť dominuje pocit soustředění na celek.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 8

Ve Stingově "The Hounds of Winter" z "...all this time" vynikl skutečně výborně podaný prostor scény. Ta byla opravdu pěkně široká, nekončící u reprosoustav, ale pokračující i ve směru doprava a doleva za nimi. Velmi pěkně, dokonce na svou třídu výborně si Bronze 5 poradily s oddělením jednotlivých nástrojů a jejich lokalizací - měli jsme pocit, že zvuk nástroje přichází z místa mimo korpusy reprosoustav a dokonce hlavně nad nimi; ani malé reprosoustavy zjevně nejsou překážkou pro velkou scénu a velký zvuk.

Monitor Audio Bronze 5 jsou super, pokud chcete prostě poslouchat muziku a moc neřešit - svým klidným či vlastně spíš uklidňujícím charakterem k tomu přímo vybízí. I titulní skladba Gilmourovy desky "Rattle That Lock" (2015 | Columbia | 88875123262) byla houpavě klidná, laskavá a pohodová, uvolněná, poslouchala se naprosto lehce a snadno. Bronze 5 netlačí na pilu, ale rozhodně nejsou líné či nezřetelné, jen prostě hrají velmi klidně. Muzikální charakter zůstává zachovaný napříč hlasitostmi, Bronze 5 jako by vás ani nemohly unavit.

2016 02 11 TST Monitor Audio Bronze 5 9

Monitor Audio Bronze 5 jsou velmi dobré reprosoustavy ve dvacetitisícové třídě. Jsou malé, takže se snadno vejdou, jsou opravdu pěkné, takže si je doma rádi vystavíte, mají i přes malé rozměry velký a přehledný zvuk, takže se nemusíte bát, že vám prostor "neuhrají". Naopak, svým příjemným, vřelejším, bohatým a barevným přednesem místnost snadno zaplní a dají vám spoustu radosti z poslechu a je vlastně úplně jedno jak nahlas, na čem a co posloucháte, protože Bronze 5 do toho vkládají svou příjemnou, muzikální lásku k muzice. Monitor Audio Bronze 5 se poslouchají opravdu velmi snadno a až hypnoticky vás uvolní a odtáhnout do světa hudby, kde nebudete muset přemýšlet o tom, zda je tu nahráno toho víc nebo toho míň, ale jen o tom, co si pustíte dál. Za dané peníze jednoduše báječně muzikální.

VHODNÁ MÍSTNOST

MALÁ [< 20m2] [✓] | STŘEDNÍ [> 20m2 / < 40m2] [ ✓] | VELKÁ (> 40m2) [ +/- ]

Kč 19 990,-

--- --- --- --- ---

KLADY

+ příjemně velká hudební scéna

+ velmi klidný, jemný přednes

+ vypadají vážně pěkně

+ čistý, muzikální a snadno poslouchatelný zvuk

+ velmi dobrý poměr ceny a výkonu

ZÁPORY

- schází jim trocha dynamické dramatičnosti

MARANTZ HD-CD1: NOVÝ PRÉMIOVÝ CD PŘEHRÁVAČ

Marantz HD-CD1: nový prémiový CD přehrávač

 

Nová série komponentů Marantz MusicLink dostala přírůstek – CD přehrávač HD-CD1. Doplní tak sluchátkový zesilovač HD-DAC1 a stereozesilovač HD-AMP1.

735a8206-a738-43d7-b930-e917a0e6d6e8.jpg

CD přehrávač využívá také firemní „hyperdynamické zesilovací moduly“ Hyper-Dynamic Amplifier Modules (HDAM), které dle společnosti poskytují „široký dynamický rozsah a širokou frekvenční odezvu“ spolu s nejnižším možným zkreslením při přehrávání MP3, WMA a AAC souborů, a samozřejmě i klasických CD disků.

hd-cd1.jpg

Přehrávač má analogový výstup, ale také digitální optický a koaxiální výstup pro externí DAC. CD přehrávač je osazen D/A převodníkem Cirrus Logic CS4398, který umí zpracovat Hi-Res audiosoubory 24bit/192 kHz, sluchátkový výstup využívá HDAM-SA2 zesilovač, který umožňuje nastavit tři úrovně zisku (nízký, střední a vysoký), takže lze využít i náročná sluchátka pro audiofily.  

XL_hd_cd1_n_b_34.jpg

Postranní dřevěné panely a přední hliníkový panel designem odpovídá zesilovači, dvouvrstvé šasi omezuje nechtěné vibrace, auto-standby režim zase snižuje spotřebu. CD přehrávač se už začal prodávat, stojí 15 990 Kč.

XL_hd_cd1_n_b_re.jpg

Zdroj: hometheaterreviewVíce na: http://avmania.e15.cz/marantz-hd-cd1-novy-premiovy-cd-prehravac / Jaromír Puk

PIONEER PLX-500: NOVÝ GRAMOFON PRO FANOUŠKY VINYLU

Pioneer PLX-500: nový gramofon pro fanoušky vinylu

Společnosti Pioneer DJ představila nový gramofon PLX-500, který vychází z dražšího modelu PLX-1000. Gramofon je určen pro domácí použití a přehrávání vinylových gramodesek, podle výrobce ho může používat i DJ, který má hlouběji do kapsy.

main.jpg plx-500-setcut-djm-750.jpg

PLX-500 má přímý náhon talíře, je ale slabší než u dražšího modelu (1,6 kg), nicméně podle Pionneru scratchování je možné i zde. Rychlosti jsou k dispozici tři 33, 45 a 78, kromě analogového výstupu zde je k dispozici i USB výstup, takže gramofon lze využít pro přímou digitalizaci nahrávek v PC. Nechybí ani linkový výstup pro přímé připojení aktivních reprobeden.

plx-500-w-front.jpg  plx-500-k-front.jpgplx-500-k-main.jpg

 Jedná se tedy o gramofon i pro ty, kteří chtějí jen vybalit přístroj z krabice, nastavit, zapnout a hrát.  Provedení má být černé i bílé, na vzhledu je vidět, že se Pioneer nechal silně inspirovat gramofonem Technics.

plx-500-k-rear.jpgplx-500-k-setcut-dm-40.jpg plx-500-k-angle.jpg

Cena je ohlášená na 350 Euro, u nás v obchodech můžete už narazit na cenu 10 990 Kč. To je o hodně nižší částka proti modelu PLX-1000, který se prodává za cenu kolem 20 000 Kč. Předchůdce měl ale trochu problém se zpětnou vazbou, dá se předpokládal, že tohle si výrobce tentokrát pohlídal. 

ONKYO NABÍDNE NOVÝ SÍŤOVÝ HI-RES HI-FI RECEIVER A MINISYSTÉM

Onkyo nabídne nový síťový Hi-Res Hi-Fi receiver a minisystém

 

Nový síťový stereopříjímač představila společnost Onkyo. R-N855 přehrává jak z USB a z připojeného pevného disku, tak z lokální sítě. Nechybí ani on-line služby, jako jsou Spotify, Google Cast, Tidal, Deezer, TuneIn. Přijímač je vybaven bezdrátovým připojením WiFi a Bluetooth, takže lze připojit i počítač či samrtphone.

1.jpg

Podle Onkya nabídne výkon 2x 70 W, bude osazen kvalitním 768 kHz/32-bit D/A převodníkem R-N855. Přehrávat bude nejen Hi-Res audio 192 kHz/24bit, ale i DSD 11,2 MHz. Kromě toho je přijímač vybaven FM tunerem, nechybí ale ani DAB+. K dispozici jsou digitální i analogové vstupy, ale i gramofonový vstup. Přístroj má být osazen kvalitními součástkami a je určen náročnějším posluchačům.

R-N855_S__MGP_RE_R640x320.png

Představený síťový Hi-Fi přijímač je základem nového Hi-Fi systému, který doplňuje vzhledově shodný  CD přehrávač C-755, které má také pevné 1,6mm šasi a hliníkový přední panel, DAC převodník AKM 192 KHz/24bit a VLSC zpracování. Součástí systému budou i dvoupásmové reproduktory s 13cm basovým měničem a 3cm tweetery.

2.jpg

Prodej by měl být zahájen na podzim, ceny pro ČR zatím nejsou známé, ale za AV přijímač v Anglii oficiálně zaplatíte 549 liber (zhruba 17 000 Kč) a cena za celý Hi-Fi systém má být 1049 liber (33 000 Kč).

Zdroj: WhatHifiVíce na: http://avmania.e15.cz/onkyo-nabidne-novy-sitovy-hi-res-hi-fi-receiver-a-minisystem

Sony slaví 70 let, nadělilo si nejlepší Walkman všech dob a sestavu snů
 
Celá řada „Signature“ pohromadě.
Celá řada „Signature“ pohromadě. | foto: Václav Nývlt, Technet.cz

Za představením nové audiofilské řady „Signature“ jsme museli přejet z berlínského výstaviště do podstatě klidnějších a důstojnějších prostor hotelu Hilton. Uvedení každého produktu řady Signature předcházela malá vzpomínka na „naše poprvé v této kategorii“, čímž firma poukazovala na své bohaté technologické dědictví.

Nejlepší Walkman a jeden z nejlepších kapesních přehrávačů

Na projekčním plátně tak zazářil například TPS-L2, první kapesní kazetový hudební přehrávač Walkman z roku 1979. Ačkoli se v roce 1984 s prvním přenosným CD přehrávačem pokusil vytvořit novou značku Discman, nikdy nedosáhla takového úspěchu a povědomí jako Walkman, a tak se pod původním názvem nakonec vystřídaly i osobní CD přehrávače, kapesní přehrávače formátu MiniDisc, přehrávače souborů MP3 a nejnověji i přehrávače souborů s vysokým rozlišením.

Výrobce letos představil dva přehrávače, NW-WM1A a NW-WM1Z, které označuje jako nejlepší Walkmany na světě. Po stránce elektroniky jsou v podstatě shodné, vyšší a dražší model „Z“ však má šasi vyfrézované z jednoho měděného ingotu se zlatem (model „A“ z hliníkové slitiny) a vnitřní vedení analogového zvuku realizované nikoli drahami po PCB desce, alekvalitními drátovými propojkami od firmy Kimber Kable. Na první pohled jej poznáte podle zlaté barvy a na první uchopení překvapivě vysokou hmotností 455 gramů, která jej podle našeho názoru až mírně „imobilizuje“. Verze „A“ je o 188 gramů lehčí a rozhodně lépe přenosná.

NW-WMA1Z v celé své eleganci.
Základní funkce uřídíte i hardwarovými tlačítky.
 

Přehrávače si poradí s DSD přehráváním (až do 11.2 Mhz), všemi možnými ztrátově komprimovanými formáty a především FLAC/ALAC/WAV až do 32bit/284 kHz. O zesílení signálu do sluchátek se stará firemní digitální S-Master HX zesilovač, jeho výstup je do analogové podoby filtrován (bez dalšího upřesnění). K ovládání slouží dotykový displej, grafické rozhraní je oproti dřívějším modelům upravené. Základní funkce obsloužíte i mechanickými tlačítky. Verze „A“ má 128 GB interní paměti, verze „Z“ 256 GB interní paměti, u obou ji můžete rozšířit microSD kartou.

Šasi NW-WM1Z je vyfrézované z měděného ingotu.

Šasi NW-WM1Z je vyfrézované z měděného ingotu.

 

Zklamáním je absence wi-fi připojení a tím i integrace streamovací služby Tidal (streamování na úrovni kvality CD) a Qobuz (obchod a streamování hi-res audio). Nechybí Bluetooth pro bezdrátové připojení přehrávačů, umí vysoce kvalitní přenos firemním kodekem LDAC, bohužel však nepočítá s rozšířenějším aptX. Na druhou stranu používat přehrávač za 1 200, respektive 3 330 eur (tj. 33, respektive 89 000 Kč) k reprodukci přes Bluetooth nedává nejmenší smysl (zvuk nebude lepší než kupříkladu z NWZ-A15 za patnáctinu ceny).

Sluchátka s náušníky z ovčí kůže

Dalším vzpomenutým milníkem byla sluchátka MDR-3, první lehká sluchátka určena přímo pro poslech na cestách, prodávaná současně s Walkmanem TPS-L2. Od nich uplynulo sedmatřicet let k MDR-Z1R, nové vlajkové lodi výrobce.

Sluchátka MDR-Z1R na hlavě posluchače.

Sluchátka MDR-Z1R na hlavě posluchače.

 

Sluchátka jsou circumaurální konstrukce, což znamená, že náušníky leží na lebce kolem uší a boltce. Ozvučnice je tvořena sendvičovou konstrukcí, ve které se mimo kovových slitin využívá i lisovaná dužina kanadských jehličnanů. Mřížka, která kryje membránou, je navržena s využitím Fibonacciho sekvence a má být akusticky velmi neutrální, jinými slovy nemá zvuk, který jí prochází, jakkoli ovlivňovat. Samotná membrána s průměrem 70 mm je vytvořena z polymeru a potažena tenoučkou vrstvou hliníku.

Konstrukce reproduktorů sluchátek MDR-Z1R.

Konstrukce reproduktorů sluchátek MDR-Z1R.

 

Sluchátka váží 385 gramů, nízké hmotnosti napomáhá i hlavový most ze slitiny s příměsí titanu, a jsou celkově velmi pohodlná. V příslušenství naleznete několik kabelů pro symetrické i nesymetrické připojení, jeden je zajímavý „spletený“ kabel, který na zakázku vyrábí společnost Kimber Kable - jedná se o stejný kabel, který je použit v přehrávači NW-WM1Z. Cena činí 2 200 eur, tedy zhruba 60 000 Kč.

Sluchátkový zesilovač

Při představení se na plátně objevil stereofonní zesilovač TA-1120, což byl první v Japonsku vyrobený zesilovač čistě tranzistorové konstrukce. Zde byla „vzpomínka na předka“ částečně mimo, protože původní zesilovač se staral o zesílení linkového signálu na úroveň, která rozkmitala membrány připojených reprosoustav, kdežto TA-ZH1ES je určen pro buzení sluchátek, nejlépe samozřejmě nových firemních MDR-Z1R, ale samozřejmě i špičkové konkurence typu Sennhesiser HD800, Beyerdynamic T-1 nebo Fostex TH-900.

Sluchátkový zesilovač má displej a ovladače na vrchní straně.
Přípojná místa sluchátkového zesilovače.
Součásti skříně zesilovače TA-ZH1ES.
 

Sluchátkový zesilovač má koaxiální i optický digitální vstup, jeden USB port pro přehrávače Walkman a chytré telefony XPeria, USB vstup pro připojení počítače (zesilovač se do systému přihlásí jako zvuková karta) a jeden analogový vstup. Sluchátka můžete připojit jak nesymetrickým (Jack 3,5 mm i Jack 6,3 mm), tak i symetrickým (Jack 4,4 mm, 4pin XLR) způsobem, na zadním panelu nechybí ani výstup s řízenou hlasitostí (například pro připojení koncového zesilovače, nebo aktivních reprosoustav).

Veškeré práce se signálem probíhají v digitální doméně, analogový vstupní signál je převeden do digitální podoby hned po vstupu, digitální PCM signály můžete nechat před zpracováním převést do DSD 11,2 MHz. Zesilovač si jinak poradí se signály 32 bit 768 kHz a DSD až 22,4 MHz. Budete tak připraveni i pro budoucí „ultravysoká“ rozlišení.

Fotogalerie

Za zmínku stojí i složitá konstrukce šasi, které má být odolné vibracím a připravuje pro elektroniku ideální pracovní prostředí. Stejně jako ostatní komponenty „Signature“ řady si za sebe nechá dobře zaplatit, 2 000 eur je v přepočtu zhruba 55 000 Kč.

Zvuk pro nejnáročnější

Ačkoli jsme si všechny součásti mohli poměrně v klidu (ačkoli v řádu minut) poslechnout, nechceme se ukvapit s hodnocením. Z několika dobrých důvodů. Jednak jsme prakticky neznali nabízené hudební ukázky, nemohli jsme jednotlivé komponenty nakombinovat se známou elektronikou (a vysledovat tak vliv jednotlivých částí) a jednak v takto high-endové kategorii se již hraje na opravdové detaily a nuance a ty ve spěchu před dalšími prezentacemi nemusíte rozpoznat a vyhodnotit správně.

Než se k nám sestava dostane na recenzi, spokojme se s konstatováním, že všechny komponenty míří zvukovou kvalitou velmi, velmi vysoko.

 

Zdroj:http://technet.idnes.cz/sony-slavi-70-let-nadelilo-si-nejlepsi-walkman-vsech-dob-a-sestavu-snu-1ik-/tec_audio.aspx?c=A160905_093215_tec_audio_nyv